7 tips om sneller vet te branden en af te vallen

Geplaatst op 15-03-2018

We krijgen heel wat mensen over de vloer die vet willen verbranden en gewicht verliezen. Met het juiste trainingsprogramma, goede voeding en de begeleiding van onze coaches is dat ook perfect mogelijk. De weg vinden naar Fitality is dus alvast een goed begin om vet te verbranden, maar ook in het dagelijkse leven zijn er best wel wat trucjes om wat meer vet te verbranden en gewicht te verliezen. Wij zetten alvast even 7 simpele tips om vet te verbranden op een rijtje.

Ontbijt

De manier om je vetverbranding in gang te zetten is ontbijten. Begin de dag met een gezond ontbijt en je zal meer calorieën verbranden dan wanneer je niet ontbijt.

Neem je tijd om te eten en kauw

Je ontbijt snel wegslikken of de lunch overslaan? Niet doen! Neem je tijd om te eten én te kauwen. Ook kauwgom kan helpen. Onderzoek wijst uit dat je door te kauwen tot 18% minder vet opslaat. Het zorgt ook voor meer zuurstoftoevoer naar de hersenen, waardoor je je beter kan focussen.

Eet groenten

We laten ze vaak links liggen, maar zelfs al wil je afvallen, van groenten eet je nooit teveel. Ze zitten boordevol vezels en water en vullen de maag vaak meer dan minder gezonde voedingswaren.

Een glas koud water ‘s ochtends en ‘s avonds

Begin de dag met een glas koud water en doe dat ook voor je gaat slapen. Je stofwisseling schiet zo met een ruk de hoogte in, waardoor je meer vet gaat verbranden.

Neem de trap of ga naar je collega toe

Moet je naar een andere verdieping? Skip de lift en neem de trap. Moet je je collega die enkele meters verder zit wat meedelen? Loop er even langs in plaats van de zoveelste mail te versturen. Het is niet enkel socialer, het vermindert ook de kans op hart- en vaatziekten. Al snel ben je veel meer in beweging dan voordien en op een hele dag leg je zo best wel wat meters af.

Honger? Eet pittig

Door voor pittige schotels te kiezen neemt je hongergevoel stevig af. Zeker rode chilipepers geven je onmiddellijk een verzadigd gevoel.

Slaap voldoende

Meer dan vijf uur slaap is het minimum om je gewicht onder controle te houden. Slaap je minder, dan neemt de kans op gewichtstoename met 30% toe.

 

Bron: Menshealth

Deel dit bericht:

  • Fitness op maat van de doelgroep

    Voor iedereen een programma op maat

    Wil je afslanken, een actieve oude dag beleven, je rug stabiliseren of train je naar een specifiek doel? Wij zorgen voor het juiste programma!

    Lees meer
  • Groepslessen

    Een waaier aan mogelijkheden

    Gek van spinning? Boksen of misschien wel je buikspieren trainen? Bekijk ons lessenrooster en pik er jouw lessen uit!

    Lees meer
  • Gratis Proefsessie

    Gratis Proefsessie

    Onze gym uitproberen? Boek vandaag nog je gratis proefsessie met begeleiding!

    Vraag je proefsessie aan
  • Uniek resultaatscircuit

    In 30 minuten fit!

    Onze Milon Cirkel of het circuit van Technogym? In een training van 30 minuten zit alles in. Wij houden je fit!

    Lees meer
Guy

"Milon werkt. Ik ben aangenaam verrast!"

Guy
Eddy

"Het gaat steeds beter, en ik doe het met plezier!"

Eddy
Daisy

"Milon is perfect! Krachttraining is ideaal voor mij."

Daisy
Katrien

"Ik train bij Fitality en ben heel tevreden over de begeleiding."

Katrien
Diana

"Ik vind het hier super,toffe begeleiding, goede ondersteuning, geen dwang maar wel stimulans. Ik blijf hier komen!"

Diana
Maria Verbemen

"Ik ben echt tevreden over Fitality, de mensen zijn hier heel vriendelijk bij de ontvangst, ze geven een goede uitleg en begele"

Maria Verbemen
Danielle Van Hoepen

"Ik weet zeker dat de Milon Cirkel een training is die ik blijf volhouden!"

Danielle Van Hoepen
Jean Verachtert

"Door de Milon Cirkel in combinatie met cardiotraining ben ik meer dan 25 kilo lichter!"

Jean Verachtert
Liesbeth De Beuckelaer

"Dan voel je je zo goed; dat weet alleen wie de Milon doet!"

Liesbeth De Beuckelaer

Om jou zo goed mogelijk te helpen de juiste informatie te vinden, gebruiken we cookies op deze website. Hiermee kunnen we (soms in samenwerking met derden) jouw internetgedrag volgen. Als je verder gaat op deze website, gaan we er vanuit dat je daar akkoord mee bent. Meer weten? Bekijk onze cookiepagina.