5 manieren om sneller spieren te kweken

Geplaatst op 02-10-2018

We krijgen geregeld de vraag hoe er in sneltempo spieren gekweekt kunnen worden. Wel, wonderen bestaan niet. Stevig en gedisciplineerd trainen en een gezond voedingspatroon zijn de snelste wegen naar succes én spieren. Maar natuurlijk zijn er wel enkele kleine trucjes die een paar procentjes kunnen helpen. Wij geven je er alvast 5 mee.

Tip 1: Begin stevig en snel

Aan het begin van je training kan je meer power winnen dan op het einde. Begin dus snel en stevig. Trek na een doorgedreven opwarmen naar de preacher bench of begin met een reeks pull ups. Laat die armspieren gloeien!

Tip 2: Focus

Het klinkt misschien absurd, maar onderzoeken tonen aan dat door je te focussen op je spieren, deze sneller groeien. Nee, wij hebben niet gedronken! Je spreekt meer spiervezels aan in de spieren waar je op focust waardoor deze sneller groeien.

Tip 3: Ga verstandig om met eiwitten

Eiwitten zijn belangrijk, maar je de godganse dag ermee volproppen werkt eerder averechts. 1,7 gram eiwit per kilogram lichaamsgewicht per dag, meer is overbodig. Wees gerust, om die hoeveelheid binnen te spelen hoef je niet bijzonder veel moeite te doen. Laat die rauwe eieren dus maar rustig in de kast.

Tip 4: Doseer je inspanningen

Elke dag je tot het uiterste drijven bij Fitality? Geen goed idee! Doseren en recupereren is de boodschap. Deel je trainingen op in blokken en drijf de inspanningen gedurende 4 weken op, om het de 5de week wat rustiger aan te doen. Zo bouw je spieren op zonder overtraind te geraken.

Tip 5: Varieer in sets

Voer je plichtsbewust je 3x12 herhalingen uit? Fijn, maar probeer toch wat te variëren. Ga voor minder herhalingen en meer gewicht en wissel dit af met meer stuks met een lager gewicht.

Begeleid trainen

Bij Fitality vertellen we je met plezier meer. We zorgen voor begeleiding en helpen je je doelen te bereiken. Een snellere spieropbouw? Wij begeleiden je! Vraag ernaar.

Deel dit bericht:

Gezonde voeding en sporten: do’s and don’ts

Niet alleen topsporters die dagelijks veel energie verbruiken, maar ook recreatieve sporters hebben baat bij gezonde eetgew...

Lees meer

5 manieren om sneller spieren te kweken

We krijgen geregeld de vraag hoe er in sneltempo spieren gekweekt kunnen worden. Wel, wonderen bestaan niet. Stevig en gedi...

Lees meer
Archief
  • Fitness op maat van de doelgroep

    Voor iedereen een programma op maat

    Wil je afslanken, een actieve oude dag beleven, je rug stabiliseren of train je naar een specifiek doel? Wij zorgen voor het juiste programma!

    Lees meer
  • Groepslessen

    Een waaier aan mogelijkheden

    Gek van spinning? Boksen of misschien wel je buikspieren trainen? Bekijk ons lessenrooster en pik er jouw lessen uit!

    Lees meer
  • Gratis Proefsessie

    Gratis Proefsessie

    Onze gym uitproberen? Boek vandaag nog je gratis proefsessie met begeleiding!

    Vraag je proefsessie aan
  • Uniek resultaatscircuit

    In 30 minuten fit!

    Onze Milon Cirkel of het circuit van Technogym? In een training van 30 minuten zit alles in. Wij houden je fit!

    Lees meer
Guy

"Het Biocircuit van TechnoGym werkt. Ik ben aangenaam verrast!"

Guy
Eddy

"Het gaat steeds beter, en ik doe het met plezier!"

Eddy
Daisy

"Biocircuit is perfect! Krachttraining is ideaal voor mij."

Daisy
Katrien

"Ik train bij Fitality en ben heel tevreden over de begeleiding."

Katrien
Diana

"Ik vind het hier super,toffe begeleiding, goede ondersteuning, geen dwang maar wel stimulans. Ik blijf hier komen!"

Diana
Maria Verbemen

"Ik ben echt tevreden over Fitality, de mensen zijn hier heel vriendelijk bij de ontvangst, ze geven een goede uitleg en begele"

Maria Verbemen
Danielle Van Hoepen

"Ik weet zeker dat het Biocircuit een training is die ik blijf volhouden!"

Danielle Van Hoepen
Jean Verachtert

"Door de Biocircuit in combinatie met de begeleiding ben ik meer dan 25 kilo lichter!"

Jean Verachtert
Liesbeth De Beuckelaer

"Dan voel je je zo goed; dat weet alleen wie de Biocircuit doet!"

Liesbeth De Beuckelaer