5 veelgemaakte fouten na het sporten

Geplaatst op 28-03-2018

Net een stevige sessie achter de rug? Mooi, maar om een optimaal resultaat te bekomen stopt het daar niet. Wil je op en top herstellen of je spieren laten groeien, dan vermijd je maar beter de onderstaande fouten.

1. Niet hydrateren

Niet enkel tijdens, maar ook na het sporten is hydrateren belangrijk. Neem het water terug in je op dat je hebt uitgezweet. Ook een gezonde sportdrank of een koolhydraatrijke maaltijd kan een optie zijn, maar water blijft het allerbelangrijkste en ook het makkelijkste.

2. Een vette maaltijd eten

Stevig gesport en minuten later een vette maaltijd binnen spelen? Het gaat ten koste van je resultaat. Vet eten vertraagt je verteringsproces. Wil dat zeggen dat je kort na je trainingssessie niet mag eten? Integendeel, maar kies dan wel voor een combinatie van snelle koolhydraten en eiwitten.

3. Het stretchen overslaan

Ok, je wint er misschien enkele minuten mee, maar de volgende dag bekoop je het of anders toch zeker op langere termijn. Wil je blessures voorkomen, neem dan even kort de tijd om te stretchen.

4. Slaap voldoende

Herstellen is zeer belangrijk, zeker als je ook nog eens een drukke job hebt waar je moet presteren. Probeer toch minimaal 7 à 8 uur te slapen.

5. Niet onmiddellijk stilvallen na je workout

Heel wat mensen van ons hebben tegenwoordig een zittend beroep, maar een actief herstel na je training valt aan te bevelen? Hoe je dat klaarspeelt? Met een foamrol of stretchen kom je al een heel eind. Werk je je trainingen in de ochtend af? Probeer dan toch ook even ‘s avonds te bewegen.

Meer begeleiding nodig? Vraag er onze coaches naar, ze staan je graag met raad en daad bij!

Deel dit bericht:

2018 vliegend van start?

Wil jij ook weer fitter worden in 2018?

Lees meer

fit in 35 minuten met het Resultaats Circuit!

Heb je tweemaal per 10 dagen tijd om gedurende 35' te werken aan een betere (slankere) versie van jezelf? Heb je de grootst...

Lees meer
Meer nieuws
  • Bijzondere doelgroepen

    Bijzondere doelgroepen

    Fitality heeft aandacht voor verschillende bijzondere doelgroepen namelijk; Afslanken, Actieve oude dag, Rugstabilisatie, Kanker & beweging en Hoe gezond ben jij?

    Lees meer
  • Groepslessen

    Ruim aanbod aan groepslessen

    Fitality in Aartselaar en Deurne biedt jou een ruim aanbod aan groepslessen aan. Voor elke doelstelling hebben wij een passende groepsles.

    Lees meer
  • Gratis Proefsessie

    Gratis Proefsessie

    Fitnesscentrum Fitality in Aartselaar en Deurne helpt jou die 1e stap zetten. Daarom nodigen wij je uit voor een Gratis Proefsessie Fitness. Zodat je zelf ervaart dat fitness bij Fitality bij jou past.

    Lees meer
  • Milon

    Ontdek nu de unieke Milon Cirkel

    Wil jij starten met fitness, afvallen of fitter worden? Maar stel je de eerste stap naar een fitnesscentrum steeds uit? Start dan nu met Milon!

    Lees meer
Guy

"Milon werkt. Ik ben aangenaam verrast!"

Guy
Eddy

"Het gaat steeds beter, en ik doe het met plezier!"

Eddy
Daisy

"Milon is perfect! Krachttraining is ideaal voor mij."

Daisy
Katrien

"Ik train bij Fitality en ben heel tevreden over de begeleiding."

Katrien
Diana

"Ik vind het hier super,toffe begeleiding, goede ondersteuning, geen dwang maar wel stimulans. Ik blijf hier komen!"

Diana
Maria Verbemen

"Ik ben echt tevreden over Fitality, de mensen zijn hier heel vriendelijk bij de ontvangst, ze geven een goede uitleg en begele"

Maria Verbemen
Danielle Van Hoepen

"Ik weet zeker dat de Milon Cirkel een training is die ik blijf volhouden!"

Danielle Van Hoepen
Jean Verachtert

"Door de Milon Cirkel in combinatie met cardiotraining ben ik meer dan 25 kilo lichter!"

Jean Verachtert
Liesbeth De Beuckelaer

"Dan voel je je zo goed; dat weet alleen wie de Milon doet!"

Liesbeth De Beuckelaer

Om jou zo goed mogelijk te helpen de juiste informatie te vinden, gebruiken we cookies op deze website. Hiermee kunnen we (soms in samenwerking met derden) jouw internetgedrag volgen. Als je verder gaat op deze website, gaan we er vanuit dat je daar akkoord mee bent. Meer weten? Bekijk onze cookiepagina.