4 manieren om aan cardio te doen

Geplaatst op 10-05-2018

Cardio saai? Vergeet het maar! Cardio mag niet ontbreken in een gebalanceerde trainingen en het zorgt ervoor dat je fit wordt/blijft. Afhankelijk van je doelstellingen besteed je meer of minder tijd aan cardio.

De voordelen van cardio training? Cardio verbetert je uithoudingsvermogen, dat staat vast. Je wordt minder snel moe. Dit heeft trouwens ook een positieve invloed op je krachttraining. Cardio is ook ideaal om vet te verbranden. Cardio stimuleert het metabolisme en zorgt voor een goede hormoonhuishouding. Je voelt je meteen een stuk beter, dat geven we je op een briefje. Als laatste willen we ook nog aanstippen dat cardio het herstel na een intensieve krachttraining kan bevorderen. Je afvalstoffen worden er immers beter door afgevoerd.

Enkele vormen van cardio training

Roeien

Wist je dat door te roeien op een roeimachine, je maar liefst 84% van je lichaam traint? Je zet weinig druk op je gewrichten, de kans op blessures is dus klein. Gebruik de juiste houden en haal de kracht uit je benen. Maak altijd de volledige beweging en leg de focus op kracht, niet op snelheid.

Fietsen

Fietsen, of het nu binnen of buiten is, vormt een geweldige cardio training. Ideaal is je vast te klikken op een spinningfiets. Hierdoor kun je zowel op de trappers duwen als eraan trekken. Zo train je zowel de bovenbenen, bilspieren als hamstrings.

HIIT

Tijdens een High-Intensity Interval Training kun je op korte termijn heel wat calorieën verbranden. Je hebt weinig tijd nodig om te trainen. Met HIIT wissel je korte periode van een maximale inspanning af met een korte periode van rust. Bijvoorbeeld 30 seconden sprongen maken afgewisseld met 15 seconden rust om op adem te komen. Deze verhouding is perfect. Er vallen heel wat oefeningen te bedenken, we helpen je graag. Beperk je in het begin tot 10 minuutjes. Luister naar je lichaam om blessures te voorkomen.

Circuit training

Door tijdens je trainingen oefeningen af te wisselen verbeter je zowel je kracht als je uithoudingsvermogen. De rust is niet meer dan de tijd om naar de volgende oefening te lopen. Een typisch circuit bestaat uit 8 à 12 oefeningen. Het lijkt op HIIT, maar de inspanningen zijn niet maximaal. Informeer gerust naar de mogelijkheden van circuit training bij ons!

Deel dit bericht:

2018 vliegend van start?

Wil jij ook weer fitter worden in 2018?

Lees meer

fit in 35 minuten met het Resultaats Circuit!

Heb je tweemaal per 10 dagen tijd om gedurende 35' te werken aan een betere (slankere) versie van jezelf? Heb je de grootst...

Lees meer
Meer nieuws
  • Bijzondere doelgroepen

    Bijzondere doelgroepen

    Fitality heeft aandacht voor verschillende bijzondere doelgroepen namelijk; Afslanken, Actieve oude dag, Rugstabilisatie, Kanker & beweging en Hoe gezond ben jij?

    Lees meer
  • Groepslessen

    Ruim aanbod aan groepslessen

    Fitality in Aartselaar en Deurne biedt jou een ruim aanbod aan groepslessen aan. Voor elke doelstelling hebben wij een passende groepsles.

    Lees meer
  • Gratis Proefsessie

    Gratis Proefsessie

    Fitnesscentrum Fitality in Aartselaar en Deurne helpt jou die 1e stap zetten. Daarom nodigen wij je uit voor een Gratis Proefsessie Fitness. Zodat je zelf ervaart dat fitness bij Fitality bij jou past.

    Lees meer
  • Milon

    Ontdek nu de unieke Milon Cirkel

    Wil jij starten met fitness, afvallen of fitter worden? Maar stel je de eerste stap naar een fitnesscentrum steeds uit? Start dan nu met Milon!

    Lees meer
Guy

"Milon werkt. Ik ben aangenaam verrast!"

Guy
Eddy

"Het gaat steeds beter, en ik doe het met plezier!"

Eddy
Daisy

"Milon is perfect! Krachttraining is ideaal voor mij."

Daisy
Katrien

"Ik train bij Fitality en ben heel tevreden over de begeleiding."

Katrien
Diana

"Ik vind het hier super,toffe begeleiding, goede ondersteuning, geen dwang maar wel stimulans. Ik blijf hier komen!"

Diana
Maria Verbemen

"Ik ben echt tevreden over Fitality, de mensen zijn hier heel vriendelijk bij de ontvangst, ze geven een goede uitleg en begele"

Maria Verbemen
Danielle Van Hoepen

"Ik weet zeker dat de Milon Cirkel een training is die ik blijf volhouden!"

Danielle Van Hoepen
Jean Verachtert

"Door de Milon Cirkel in combinatie met cardiotraining ben ik meer dan 25 kilo lichter!"

Jean Verachtert
Liesbeth De Beuckelaer

"Dan voel je je zo goed; dat weet alleen wie de Milon doet!"

Liesbeth De Beuckelaer

Om jou zo goed mogelijk te helpen de juiste informatie te vinden, gebruiken we cookies op deze website. Hiermee kunnen we (soms in samenwerking met derden) jouw internetgedrag volgen. Als je verder gaat op deze website, gaan we er vanuit dat je daar akkoord mee bent. Meer weten? Bekijk onze cookiepagina.